Uzgörü

Görev tanımı kapsamında verdiği hizmetlerde kaliteyi sürekli iyileştirmeye çalışmak, çalışmalarımızda yeniliklere açık, bütünleştirici bir bakış açısıyla, verimli, düzenli, uyumlu ve koordineli bir takım ruhunu yansıtmak, İnsan haklarına önem veren bir anlayışla girişimci, yaşanılan hızlı teknolojik değişimlerle çalışanlarımızın ihtiyaçlarını, eğitimlerini ve gelişimlerinin sağlanmasını hedefleyen; çağdaş, dinamik, sorumluluk bilinci ile etik anlayış içinde hizmet sunmaktır.​

Üniversitemizin, araştıran, öğrenen, öğrendiğini uygulayan, sorunları çözen, paylaşan, üreten, kendini geliştirmiş, çalışanları mutlu bir Üniversite olmasını sağlamak.​

Yaşanılan hızlı değişim sürecinde çalışanlarımızın ihtiyaçları, eğitimleri ve gelişimlerinin sağlanması gibi hususlara önem veren, personel ile ilişkileri geliştirici, bütünleştirici ve işbirliğine dayalı, tıkanıkların aşılmasında personelin katılımına başvuran, modern bir yönetim anlayışına işlerlik kazandırmaktır.

Ana Özgörev

Üniversitemizin insan gücü planlaması ve personel politikaları ile ilgili çalışmalar yapmak, personel sistemlerinin geliştirilmesi ile ilgili önerilerde bulunmak, yasal düzenlemeler çerçevesinde insan kaynakları ihtiyacını doğru planlamak, çalışanlarımızın; özlük, tahakkuk ve görevlendirme işlemlerini, en hızlı ve en doğru şekilde yerine getirmek, yeni yayımlanan mevzuatları doğru yorumlamak ve uygulamaya geçirmek, gizlilik ilkesini de gözeterek çalışan haklarını korumak ve Üniversitemizin diğer birimleriyle güçlü ilişkiler kurarak birlikte hareket etmeyi sağlamak ve memnuniyeti arttırmak Başkanlığımızın başlıca görevlerindendir.​

Ayrıca Personel Daire Başkanlığı; Eğitim programları ile personeli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak ve personelimizin görevlerini yerine getirirken liyakat, kariyer ilkeleri ile yetkinlik bazlı performanslarına da dikkat ederek kurum içerisinde yükselmelerini ve bu sayede görevlerindeki iş tatminlerini, katılımlarını ve kuruma olan bağlılıklarını güçlendirmek için gerekli çalışmaları yapmaktadır.


Birim Kalite Teşkilatı ve Kalite Yönetimi Faaliyetleri 

OSTİM Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Atama ve Yükseltme ile, profesör, doçent ve doktor öğretim üyesi olarak ilk defa atanacaklar ile üniversitede bu kadrolarda görev yapanların yeniden atama ve akademik yükseltmelerinde 2547 sayılı kanunun ve ilgili mevzuat ile belirlenen şart ve usullere ilave şartların ve uygulama usullerinin belirlenmiş ve okul resmi internet sitesinden ilan edilmiştir.  

OSTİM Teknik Üniversitesi'nin insan kaynakları politikaları ve prosedürleri, adil ve şeffaf bir şekilde belirlenmiş ve uygulanmıştır. Bu politikalar, çalışanların haklarını korurken, aynı zamanda üniversitenin stratejik hedeflerine ulaşmasına yardımcı olur. Politika, hedefleri ve ihtiyaca binaen akademik ve idari kadrolar için hizmeti içi eğitimler düzenlemektedir. Kurumda insan kaynakları yönetimi uygulamaları izlenmekte ve iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. 

İnsan kaynakları departmanı, çalışanların kariyer gelişimlerini desteklemek için çeşitli eğitim ve geliştirme programları düzenler. Bu programlar, bireylerin yeteneklerini geliştirmelerine ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmalarına olanak tanır. Bu yaklaşım, OSTİM Teknik Üniversitesi'nin insan kaynakları yönetimindeki olgunluğunu gösterirken, aynı zamanda kurumun sürdürülebilir başarısını ve çalışanların motivasyonunu artırmaya yönelik bir strateji izlemesini sağlar. Bu sayede, üniversite çalışanlarına değer verirken, onların potansiyellerini en üst düzeyde kullanarak kurumun büyümesine ve gelişmesine katkıda bulunurlar.

İnsan Kaynakları Yönetimi doğrultusunda uygulamalar tanımlı süreçlere uygun bir biçimde yürütülmektedir.


İdari Faaliyetler

• Akademik ve İdari Personel Giriş-Çıkış İşlemleri​

• Akademik ve İdari Personelin İdari Görevlere Atama ve Görevlendirme İşlemleri​

• İşe girişi, Çalışanların özlük işlerini yürütmek ya da takibini yapmak.​

• Üniversite giriş kartlarının basılımı​

• Yemek kartının teslimi​

• EBYS ve diğer uygulamaların başvurusu ve sürecin başlatılması​

• ‘’Hoşgeldin Paketi’’ bilgilendirmesi​

• YÖKSİS,İGPS vb. personel girişlerinin tamamlanması​

• Banka Hesabı Açım İşlemleri​

• Ders Saat Ücretli Öğretim Elemanları İşe Giriş-Çıkış İşlemleri​

• Ders Saat Ücretli Öğretim Elemanları SGK İşlemleri​

• Ders saat Ücretli Öğretim Elemanları Ücret Ödeme ve Puantaj İşlemleri​

• Doğum Raporları İşlemleri​

• Duyuru İşlemleri​

• Emeklilik İşlemleri​

• İç-Dış Yazışma İşlemleri​

​• İstirahat Raporları İşlemleri​

• Stajyer Giriş ve Çıkış işlemlerinin yapılması​

• İş Başvuru İşlemleri​

• Öğretim Üyesi ve Yardımcısı Atama ve Yükseltme İşlemleri​

• Öğretim Üyesi Dışındaki Kadrolara Atama İşlemleri​

• Özel Grup Sağlık Sigortası İşlemleri​

• Personel Akıllı Kart İşlemleri​

• Personel Puantaj İşlemleri​

• SGK Prim Bildirim İşlemleri​

• Sözleşme Hazırlama ve İmzalatma İşlemleri​

• ÜAK Doçentlik İşlemleri​

• Disiplin İşlemleri​

• Personel ve Bursiyer Ödeme İşlemleri​

• Vekâlet İşlemleri​

• Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanı Atama İşlemleri​

• Yurt içi ve Yurt Dışı Görevlendirme İşlemleri​

• İşten ayrılış işlemleri ilişik kesme vb. formların tamamlanması ve dosyanın arşivlenmesi​

• Kurumiçi performans değerlendirme​

• Kurumiçi eğitimlerin organizasyonu